Forretningsbetingelser


Generelle oplysninger:

Hareskovens Boligrådgivning ApS
Skovdalen 11,
3500 Hareskov, Værløse
CVR-nummer: 44650932
E-mail: hareskovensbr@outlook.com


1. Opgavebeskrivelse

Forretningsbetingelserne gælder for enhver opgave, Hareskovens Boligrådgivning ApS (HBR) påtager sig.

Forud for alle opgaver sendes kunden pr. mail et aftalebrev der beskriver opdraget og prisen herfor.

Inden arbejdet med opgaven igangsættes, bedes kunden acceptere aftalebrevet. Alle rådgivere i HBR har en juridisk kandidatuddannelse samt en uddannelse som advokat.

HBR yder juridisk rådgivning, hvilket fx omfatter:

  • skriftlige og mundtlige anbefalinger og vejledninger om reglerne på et bestemt område
  • udfærdigelse af brev eller udfyldelse af dokumenter i tilknytning til anbefalinger og
  • vejledninger om regler
  • udarbejdelse af skriftlige dokumenter
  • indgåelse af forlig

HBR møder ikke i retten, voldgiftsnævnet eller lignende retlige instanser for kunden.

2. Fortrydelsesret

Når kunden accepterer aftalebrevet, der er indgået en bindende aftale mellem kunden og HBR. Ved accept af aftalebrevet samtykker kunden samtidig til at HBR påbegynder arbejdet med opgaven.

3. Identifikation

HBR følger hvidvaskloven og er således forpligtet til at validere HBR kunders identitet. Valideringen sker ved indhentelsen af kopi af enten pas eller kørekort samt adresselegitimation. HBR må ikke påbegynde arbejdet, før HBR har modtaget legitimationsoplysninger.

4. Honorar

HBR bestræber sig på at give en fast pris, men det er ikke altid muligt. Det kan være svært på forhånd at anslå omfanget af visse opgavetyper – her giver HBR i stedet et estimat.

HBR giver kunden besked såfremt det undervejs viser sig at estimatet ikke kan overholdes.

Hvis opgaven ændrer sig eller udvides undervejs, sender HBR nyt estimat der inkluderer ændringen/udvidelsen af opgaven.

5. Rådgivningens rækkevidde

Den rådgivning HBR yder er målrettet og individuel. HBR’s rådgivning må ikke anvendes i anden sammenhæng, og HBR er alene ansvarlige for den rådgivning HBR yder til betalende kunder.

6. Rettigheder

Når kunden har betalt honoraret for det udførte arbejde, kan kunden frit bruge det af HBR udarbejdede materiale.

7. Færdiggørelse

HBR har ansvaret for opgaven til dens afslutning, medmindre kunden forinden da anmoder om, at sagen afsluttes.

8. Sagsakter

HBR opbevarer alle data, så længe de er nødvendige for sagens udførelse.

9. Ansvar

HBR er ansvarlige for HBR’s rådgivning efter dansk rets almindelige regler, og HBR er ansvarsforsikret i et anerkendt forsikringsselskab. HBR’s ansvar i forbindelse med juridisk rådgivning er begrænset til det beløb, der udbetales af HBR forsikringsselskab samt HBR’s selvrisiko.

HBR’s ansvar omfatter ikke nogen former for indirekte tab, herunder men ikke begrænset til økonomiske konsekvenstab, herunder driftstab, tab af data, mistet fortjeneste, goodwill, image og lignende.

HBR hæfter selvsagt ikke for fejl begået af eksterne rådgivere, HBR måtte have henvist kunden til, ligesom HBR ikke hæfter for fejl begået af underleverandører som HBR – efter aftale med kunden – har overladt dele af opgavens løsning til.

10. Betroede midler

HBR modtager ikke betroede midler fra kunden. Det betyder, at HBR ikke må tage imod penge - herunder kompensation eller erstatning - på vegne af forbrugere.

HBR rådgiver ikke i sager, hvor HBR har eller er i risiko for at have en særlig personlig eller økonomisk interesse i sagens udfald.

HBR har ingen kundekonto. HBR betaler ikke gebyrer el.lign. udgifter ifm. rådgivning af kunden.

11. Fortrolighed

Al information modtaget fra kunden i forbindelse med arbejde udført af HBR betragtes som fortroligt og alle medarbejdede hos HBR har tavshedspligt.

12. Kommunikation

HBR korresponderer sædvanligvis via e-mail. HBR’s e-mailkorrespondance er som udgangspunkt ikke krypteret, og HBR tager ikke ansvar for virusrus, uautoriserede ændringer, uretmæssig overvågning, forfalskninger eller andre forhold som følge heraf

13. Klager

HBR går meget op i kundetilfredshed. Enhver kritik bedes venligst rettes til hareskovensbr@outlook.com.

Såfremt HBR ikke kan løse sagen i mindelighed, kan der af private kunder indgives en klage til Forbrugerombudsmanden.

Såfremt HBR ikke kan løse sagen i mindelighed, kan der af erhvervskunder indgives en klage til rette civile domstol.